דוחות והמלצות

סנן תוצאות

מחלקה
נקה
מחבר
סוג מסמך
תאריכים
נקה
מתאריך
עד תאריך

דוחות והמלצות

נמצאו 4 תוצאות תואמות.(ברור)
  • 1
    ינו
    שיווק פלפל ליצוא בעונת 2015/16, נתונים ומגמות
    ירקות

    הרצאה במסגרת סיכום עונת גידול ירקות 2015/16 בערבה
    מו"פ ערבה מרכז ויידור תחנת יאיר 23/5/16

    שיווק פלפל ליצוא בעונת 2015/16, נתונים ומגמות
    ציפי פרידקין - מנהלת סקר שווקים, החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

    מאפיינים עיקריים של שוק הפלפל
    בעונת 2015/16 חל צמצום משמעותי ביצור הפלפל בגין הירידה בהיקף הדונמים (-30%) ובשל פגעי מזג האוויר.
    ביקושים גבוהים בחודשים נובמבר ודצמבר בשוק האמריקאי והרוסי הביאו לצמצום ההספקה לאירופה.
    לפי תחזית ה Rabobank ההולנדי לעונת 2015/16
    • שיתוף בינ"ל והתארגנויות שיווקיות יאפיינו את סקטור הירקות החסויים בעשור הקרוב. משקים משפחתיים יקבלו צביון שונה. רובם של השווקים, כך מעריך הדו"ח, רוויים. התחרות על כמות ומחיר באה לידי ביטוי בסחף במחיר https://www.rabobankcijfersentrends.nl/index.cf...
    לפי אותה תחזית:
    • תורכיה: משווקת גלובלית, שצפויה, לדעת כותבי הדו"ח, להתרכז בשנים הקרובות במזרח אירופה.
    • ספרד: המשך שיפור באיכות המוצרים גידול במספר התארגנויות והמיזוגים.
    עונת היצוא הישראלית
    היצוא הישראלי התאפיין בשיפור במחיר בשווקים של הולנד ורוסיה.
    ביקוש גדול (+10%) ומחירים טובים בשוק המקומי.
    • יצוא הפלפל מישראל פחת העונה משמעותית ביחס לעונות קודמות.
    • ניתוח נתוני שיווק הפלפל באירופה בשנת 2015 בהשוואה לנתונים משנת 2011 מצביע על התחזקותן של ספרד (גידול של 15.3%) והולנד (ירידה של 8.6%), מול התמוטטות ההספקה הישראלית (ירידה של 56%), האיום ממרוקו והגידול בייצור בארצות יבוא מסורתיות כגרמניה.
    • ניתוח נתוני היבוא העונתיים של פלפל מהולנד מצביע על כי הצמצום בהספקה הביא לעליה משמעותית במחיר.
    • מבחינת נתוני יבוא הפלפל לארה"ב ניתן להצביע על גידול בהספקה הישראלית בחודש דצמבר 2015 ועל שיפור ניכר במחיר, בהשוואה לנתונים המקבילים מהעונה הקודמת.
    • בשוק הרוסי חל העונה (2015/16) צמצום בביקוש. חלקה של ישראל ביבוא לרוסיה עדין הגדול ביותר (50.9%), אך הצטמצם ב 10% בקרוב ביחס לעונת 2013-14. גם בשוק זה ניתן להצביע על מגמה ברורה של שיפור במחיר בהשוואה לעונות קודמות.

  • 1
    ינו
    מגמות בצריכת ירקות
    ירקות

    הרצאה בסיכום עונת פלפל בערבה 26/5/14

    מגמות בצריכת ירקות
    ציפי פרידקין
    החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר
    tsipip@moag.gov.il

    פירות וירקות מהווים כשישית מערך הייצור החקלאי של האיחוד האירופי. האיחוד האירופי הוא היצרן השני בגודלו, היצואן השני בגודלו והיבואן הגדול ביותר של פירות וירקות בעולם.
    המדיניות החקלאית המשותפת של האיחוד האירופי (CAP) עברה רפורמות בשנים 1996, 2001 ו2007 במסגרתן ננטשו התמיכות במחיר לטובת סיוע ישיר מוגבר לחקלאים.
    על פי משרד החקלאות האמריקאי (USDA), האיחוד האירופי ממשיך לפעול מערכת מורכבת של מכסות יבוא, הגבלות עונתיות והסדרי סחר מועדפים, מודרכת על ידי מערכת מחיר הכניסה.
    שנת 2009 הייתה שנה קשה למסחר בפירות וירקות באיחוד האירופי. .ירידת המחירים שאפיינה את התקופה הכניסה את המגזר לחץ פיננסי גדול, תולדה של ההאטה הכלכלית הגלובלית ויבולים גבוהים.
    החששות החמורים הופרכו במידת מה. הדו"ח השנתי של האיחוד האירופי 'החקלאות באיחוד האירופי' טוען כי שנת 2010 הייתה טובה במונחי מחיר בהשוואה לשנת 2009 '. הדו"ח גם ציין כי העלייה המשמעותית במחירים 'התקרבה לרמות של שנת 2008'. חשוב לציין עם זאת כי מצב זה נבע במידה רבה מהספקה נמוכה אותה שנה, תוצאה של בעיות ייצור, אשר הביאו לירידה באספקת ירקות ופירות לאיחוד האירופי. גם שנת 2010 הביאה שיפור במחירים, אולם מצבם הכלכלי של מגדלי הפירות והירקות באיחוד האירופי הושפע לרעה מאירועי מזג אוויר, או ממשברים פיננסיים (לדוגמא, יוון). מצבם של מגדלי הפירות והירקות באיחוד האירופי היה ספציפי לתתי ענפים ולאזורים שונים באיחוד האירופי.
    אותה שנה הובעו חששותיהם של מנהיגי חקלאים באיחוד האירופי ביחס לתלות הגוברת של האיחוד האירופי בפירות וירקות מיובאים. חששות אלה משתנים ממגזר למגזר, ומהסכם להסכם. באופן כללי, יצרני הפירות והירקות בדרום אירופה מודאגים מההסכמים עם מדינות צפון אפריקה השכנות ביותר (Agritrade 'מאמרי דאגה ספרדית על עסקת סחר מרוקו לאיחוד האירופית ", ינואר 2010, ו' ההסכם חדש מרחיב את ההזדמנויות ליצוא פירות וירקות ממצריים ... ', אוקטובר 2010), ואילו בצפון אירופה מודאגים יותר מההסכמים עם מדינות אמריקה הלטינית .
    לנוכח האזהרות על המחסור העולמי האפשרי באספקת פירות וירקות, קנו מספר חברות מסחר של פירות וירקות באירופה קרקעות במדינות מתפתחות במטרה להבטיח אספקה ארוך טווח. מדינות אמריקה לטיניות נתפסות כאטרקטיביים במיוחד במקומות השקעה.
    בשנת 2011 התפוגג הסיוע הציבורי במגזר הפירות וירקות ולבש צורה של 'תמיכה בארגוני יצרנים' .
    התמיכה האירופית במגזר הירקות והפירות מתבסס כיום על
    א) מדיניות שמטרתה לחזק את עמדתם של ארגוני היצרנים בשרשרת האספקה;
    ב) רשת ביטחון שמטרתה להבטיח שחשיפה מוגברת לכוחות השוק אינו מערער את בסיס הייצור בענף הפירות וירקות.

    ההרצאה תמשיך ותסקור את המגמות העכשוויות במסחר בירקות טריים באירופה, בשימת דגש על המסחר בפלפל.

  • 1
    פבר
    מגמות צריכה של פירות בעולם
    מטעים

    הרצאה במסגרת כנס טכנולוגיות במטעים, 50 שנות מחקר בערבה בדרומית
    29-30/1/2014
    מו"פ ערבה דרומית, מועצה איזורית חבל אילות

  • 1
    ינו
    מגמות בשוק הפלפל האירופי בעונת 2011/12
    ירקות

    מגמות בשוק הפלפל האירופי בעונת 2011/12
    הרצאה בסיכום עונת פלפל 2011/12 בערבה, מרכז ספיר 21/5/12

    ציפי פרידקין tsipip@moag.gov.il
    ופא שחברי, יעל קחל, ענבר גרינשטיין דקר
    החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

    תקציר
    לפי נתוני השירותים להגנת הצומח ולביקורת של משרד החקלאות נאמד יצוא הפלפל בעונת 2011/12 (חודשים אוקטובר-מרץ) בלמעלה מ 150 אלף טון, גידול של 27% בהשוואה לנתון המקביל בעונת 2010/11. בסיכומה של עונה התחושה הכללית הרווחת אצל המגדלים היא של קריסת מחירים בתחילת העונה (נובמבר 2011) ובסופה (מרץ 2012). מטרת ההרצאה לבחון את מצב ענף הפלפל בארץ בראייה שיווקית, בשימת דגש על המגמות השיווקיות והצרכניות באירופה.
    מפת שיווק הפלפל בעידן פוסט אגרקסקו – בחינת השפעתה של האינפלציה ביצואנים על שיווק הפלפל בעונת 2011/12. בראייה כוללת של השוק נראה כי ריבוי יצואנים מקשה על התמודדותנו בשוק רווי ועלול להמשיך ולפגוע ברווחיות הענף.
    התפלגות יבוא הפלפל באיחוד האירופי ((EU-27 – בסיכומו של עשור ניתן להצביע על מגמה של גידול עצום בהספקה (מכל המקורות) לאוכלוסייה שלא גדלה משמעותית בהיקפה. משמעות הדבר צפיפות בשוק, לחץ שלילי על המחיר.
    התפלגות יבוא הפלפל לגרמניה – גרמניה הינה שוק יעד מרכזי באירופה. המשבר הכלכלי והשינויים העוברים על השוק הגרמני לאחר משבר ה E. coli הם מהגורמים החשובים המשפיעים על המסחר בפירות ובירקות טריים ביבשת. על אף שהשיווק הישיר מישראל לגרמניה הצטמצם מאוד העונה יש מקום לבחון את המתרחש בשוק זה.
    התפלגות היבוא לרוסיה בעונת 2011/12 ובחינת חלקה היחסי של ישראל. השוק הרוסי הינו "כוכב עולה" במפת המסחר הישראלית בשנים האחרונות. חשוב להבין כי איננו היחידים המגלים אותו וחייבים להישמר שלא לאבדו. ריבוי היצואנים מהווה סכנה גם בשוק יעד זה.
    יצוא הפלפל מהולנד, ספרד ותורכיה והשפעתו של היצוא הישראלי.
    "חלון היצוא הישראלי", חודשים נובמבר – מרץ (אפריל), הפך בשנים האחרונות מונח ספרותי. הספקיות המרכזיות באירופה – הולנד וספרד – חולקות איתנו תקופת שיווק זו, הכמות הכללית המשווקת בתקופה זו לאירופה גדלה בהתמדה והמחירים במגמת ירידה.
    דרישת הלקוח האירופי לבטיחות מזון (סטנדרטים) ולשקיפות שיווקית (עקיבות) הולכת וגוברת. צפוי שדרישה זו תגבר ותהווה תנאי בסיס לשיווק. לא ירחק היום ונידרש לסטנדרטיזציה של היצור והשיווק החקלאי לא רק מתוקף חוק.